Kawasaki rozpoczyna prawdziwą retrowolucję wraz z wprowadzeniem nowego modelu Z650RS. Wzbogacając szeroką gamę retro-sport o kolejny model, Z650RS to pierwsza propozycja motocykla o średniej pojemności silnika dla szerokiego grona entuzjastów dobrego stylu.
Sercem RS’a jest najnowsza odsłona chłodzonego wodą 2-cylindrowego silnika Kawasaki o pojemności 649 cm3, znanego z modeli Z650, jak i Ninja 650. Znana z trwałości i osiągów jednostka, wyposażona w sprzęgło anty-hoppingowe stanowiła przecież bazę maszyn ścigających się w wyczerpujących wyścigach Isle of Man TT. Silnik zestrojono w przypadku Z650RS pod kątem momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów oraz energetycznej charakterystyce przy wysokich obrotach - silnik osiąga moc 68 KM i będzie również dostępny u dealerów Kawasaki z zestawem obniżającym moc do 35 kW, ku zadowoleniu posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Specyfikacja techniczna to jedna strona medalu, a stylistyka Z650R… motocykl po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Przywołując niezliczone wspomnienia do kultowego Z650-B1, lakier i charakterystyczne paski są wierną reprodukcją zielonej wersji protoplasty, podczas gdy kultowy „kaczy ogon” za siedzeniem i wiernie wykonane panele boczne również oddają hołd maszynie z 1977 roku. Nawet siedzenie i jego wzór przeszycia ujawniają znajomą już dbałość o detale japońskich stylistów.
Okrągły reflektor LED oświetla drogę, podczas gdy podwójne analogowe wskaźniki w kształcie „pocisku artyleryjskiego” zawierają cyfrowy panel środkowy z kompletem informacji dla kierowcy. Zastosowanie złotych felg wieloramiennych to prawdziwa „wisienka na torcie”, a kolejne stylistyczne smaczki czekają na chętnych w szerokiej palecie dedykowanych, oryginalnych akcesoriów Kawasaki.
Bez wątpienia nowy Z650RS sprawi, że 2022 rok będzie rokiem „Retrowolucji”.